Werkwijze in de praktijk

Intake

De eerste keer dat je komt, bespreken we je pijn maar ook je eventuele andere symptomen, medisch verleden en medicijngebruik. Er worden foto's van je tong gemaakt en beide polsen worden gevoeld. Soms is er ook een lichamelijk onderzoek. Dit alles leidt tot een persoonlijke diagnose.

Behandelplan

We overleggen wat je graag wilt bereiken, welke therapievormen daar het beste bij passen, en wat we gaan doen. Tijdens het therapietraject kijken we regelmatig of alles volgens plan verloopt.

Therapieverloop

In het begin worden afspraken kort na elkaar gepland om het helingsproces goed op gang te brengen. Daarna gaan we door met consulten 1x per week of 1x per 2 weken tot het maximale effect bereikt wordt. Is er geen verdere vooruitgang meer, dan bouwen we de consulten af.  Uiteindelijk hoef je alleen nog terug te komen voor periodieke onderhoudsconsulten om het resultaat te behouden en het ontstaan van nieuwe problemen te voorkomen.

Hoe vaak moet ik komen?

Dat hangt af van je klachten, je levensstijl en vele andere factoren, waardoor dit niet op voorhand te zeggen is. 5 tot 8 consulten is voor de meeste mensen het minimum om verschil te merken. Als je al een poos lang met pijn leeft, zijn er waarschijnlijk meer sessies nodig.

hoe lang duurt een consult?

Het eerste consult duurt gemiddeld 60-90 minuten, vervolgconsulten duren ongeveer een uur of korter.

Moet ik iets meenemen?
  • overzicht van medicatie die je gebruikt
  • twee grote badhanddoeken of fleecedekens om op/onder te liggen
  • als je het fijn vindt om naar je eigen muziek te luisteren, dan kun je dit meenemen en luisteren met oordopjes.