Acupunctuur is goed voor je gezondheid

Acupunctuur is een  natuurlijke  en effectieve methode voor de aanpak van pijn en andere gezondheidsproblemen. Het is een van oorsprong Chinese techniek waarbij dunne steriele naaldjes op specifieke punten in je lichaam geplaatst worden. Acupunctuur kent vrijwel geen nadelen en een heleboel voordelen:

• stimuleert de aanmaak van lichaamseigen pijnstillende stoffen
  • verbetert de doorbloeding en zuurstofvoorziening in het hele lichaam
  • kalmeert je zenuwstelsel
  • reguleert je hormonen
  • remt ontstekingen
  • versterkt je weerstand
  • verbetert je stemming
  • helpt je om te slapen

Kortom, het functioneren van je hele lichaam wordt beter in balans gebracht. Zo kun je op een natuurlijke, veilige manier bijwerkingen van medicatie tegengaan, sneller beter worden, complicaties van medische ingrepen voorkomen of behandelen en nog veel meer.

Je kunt in de praktijk terecht voor allerlei vormen van acupunctuur, waaronder trigger point therapie, een zachte vorm van dry needling, distale balans acupunctuur volgens Dr. Tan en Dr. Tung,  en Japanse scalp acupunctuur.

Doet het pijn?

Niet echt. Bij het plaatsen van het naaldje kun je kortdurend wel wat voelen, maar dit verdwijnt meestal snel. De naalden blijven ongeveer 30 minuten zitten, in die tijd voel je niets. Je kunt lekker ontspannen zitten of liggen.

Waar komen de naalden?

Dat varieert. Er wordt veel gewerkt met distale technieken, waarbij de naalden in armen en handen, en onderbenen en voeten geplaatst worden en niet op de plaats waar het pijn doet. Soms is het juist nodig om naalden wél bij  de pijnlijke plek te zetten.

Is het veilig?

Ja. Je  therapeute heeft voldoende kennis en ervaring om de naaldjes goed te plaatsen. De naaldjes zijn steriel en worden na eenmalig gebruik weggegooid. Er worden geen chemische stoffen gebruikt en allergische reacties zijn er niet.

Zijn er bijwerkingen?

Minimaal. Je kunt je na acupunctuur wat moe of lichthoofdig voelen.  Soms ontstaat een klein blauw plekje. Ongeveer 10% van de behandelde mensen ervaart eerst een lichte verergering van klachten, voordat verbetering intreedt.

Praktijk Heuveling - Leemkuilenweg 6b - 7872 PZ Valthe - info AT praktijkheuveling DOT nl - 06-2555 1888

7.8 590 14