Acupunctuur

Acupunctuur is een  natuurlijke  en effectieve methode voor de aanpak van pijn en andere gezondheidsproblemen. Het is een van oorsprong Chinese techniek waarbij dunne steriele naaldjes op specifieke punten in uw lichaam geplaatst worden. Bijwerkingen zijn er nauwelijks. Acupunctuur heeft veel positieve effecten: het stimuleert de aanmaak van lichaamseigen pijnstillende stoffen, verbetert de doorbloeding en zuurstofvoorziening in uw hele lichaam, kalmeert uw zenuwstelsel, reguleert uw hormonen, remt ontstekingen en versterkt uw weerstand. Zowordt het functioneren van uw hele lichaam beter in balans gebracht.

Daarom is acupunctuur bij uitstek geschikt om:

• de dosering of bijwerkingen van medicijnen te verminderen
  • de werking van andere behandelmethoden te versterken
  • het herstel na een operatieof ongeluk te bevorderen
  • het ontstaan van klachten, of de verergering ervan, te voorkomen

U kunt in de praktijk terecht voor klassieke acupunctuur, maar ook voor moderne toepassingen als trigger point therapie, een zachte vorm van dry needling, en distale balans acupunctuur volgens Dr. Tan en Dr. Tung.

Doet het pijn?

Niet echt. Bij het plaatsen van het naaldje kunt u kortdurend een sensatie voelen, maar dit verdwijnt meestal snel. De naalden blijven ongeveer 30 minuten zitten, in die tijd voelt u niets. U kunt lekker ontspannen zitten of liggen.

Waar komen de naalden?

Dat varieert. De naalden komen meestal niet op de plaats waar u pijn heeft. Er wordt veel gewerkt met distale technieken, waarbij de naalden in armen en handen, en onderbenen en voeten geplaatst worden.

Is het veilig?

Ja. Uw therapeute heeft voldoende kennis en ervaring om de naaldjes correct te plaatsen. De naaldjes zijn steriel en worden na eenmalig gebruik weggegooid. Er worden geen chemische stoffen gebruikt en allergische reacties zijn er niet.

Zijn er bijwerkingen?

Minimaal. U kunt zich na acupunctuur wat moe of lichthoofdig voelen. Ongeveer 10% van de behandelde mensen ervaart eerst een lichte verergering van klachten, voordat verbetering intreedt. Soms ontstaat een klein blauw plekje.

Praktijk Heuveling - Leemkuilenweg 6b - 7872 PZ Valthe - info AT praktijkheuveling DOT nl - 06-2555 1888